Poslovnik o radu predsedništva AINS

                                  Usvojen 15.09.2010.

 

Član 1

Predsedništvo čine predsednik, potpredsednik, generalni sekretar AINS-a i svi sekretari odeljenja ( statut. član 23). Ukoliko je sekretar odeljenja duže odsutan, u predsedništvu ga zamenjuje zamenik sekretara odeljenja sa svim pravima.

 

Član 2

Predsedništvo punopravno odlučuje  ako je prisutno najmanje 5 članova,  Za donošenje odluka potrebno je 5 glasova (statut, član 25).

 

Član 3

Redovni sastanci predsedništva se održavaju jednom mesečno (sem jula i avgusta) i to u drugoj sredi u 12h u prostorijama AINSa Zeleni venac 2. Ukoliko u tu sredu pada državni praznik ili se održava neka druga značajna aktivnost, redovni sastanak se drži naredne, (treće) srede. Vanredni sastanci se drže po potrebi.

 

Član 4

Dnevni red sastavlja predsednik AINSa po potrebi se konsultujući sa potpredsednikom i generalnim sekretarom.

Dnevni red se dostavlja članovima predsedništva najmanje tri dana pre sednice. Ako na dnevnom redu postoje tačke  za koje se traži konsultacija u odeljenjima, onda se dnevni red dostavlja najmanje 7 dana pre sednice.

 

Član 5

Uz dnevni red članovima predsedništva dostavljaju se adekvatni materijali za raspravu i ∕ ili odlućivanje. Materijale priprema generalni sekretar (statut, član 32). Materijali se pre slanja daju na uvid i saglasnost predsedniku AINSa.

 

Član 6

Predlozi odeljenja se stavljaju na dnevni red predsedništva uz prethodnu zajedničku pripremu sekretara odeljenja i generalnog sekretara.

 

Član 7

Odluke predložene u materijalima uz dnevni red se mogu na predsedništvu dograđivati. Ako su potrebne značajne suštinske izmene, materijal se vraća predlagaču.

 

Član 8

Sednice predsedništva vodi predsednik AINS-a, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik. Sednice po pravilu traju manje od 1,5h. Predsednik upozorava učesnike u raspravi da se drže dnevnog reda i raspoloživog vremena ukoliko je to vreme dogovorom ograničeno.

 

Član 9

Obavezna tačka dnevnog reda , nakon usvajanja zapisnika, je pregled događaja između dve sednice koji daje predsednik i /ili generalni sekretar, a sekretari odeljenja iz domena rada odeljenja.

Ovde treba uključiti i izveštaj o izvršenjima ranije donetih odluka.

Predsednik daje izveštaj o sopstvenim aktivnostima, iz domena odlučivanja predsedništva koja se zbog hitnosti nisu razmatrale na predsedništvu.

 

Član 10

Vanredne sednice predsedništva se zakazuju po potrebi. Sednicu zakazuje predsednik po sopstvenom nahođenju i/ili na zahtev dva člana  predsedništva.

Predlog materijala za sednicu pripremaju inicijatori i tehnički sekretar.

 

Član 11

Za vanredne i hitne sednice predsedništva, materijal se može prezentirati direktno. U tom slučaju provera donetih odluka se vrši na sledećem redovnom sastanku predsedništva.

 

Član 12

Zapisnik overava generalni sekretar koji ga dostavlja članovima predsedništva najviše 5 dana od dana održavanja sednice.

Zapisnik daje glavne elemente rasprave i zaključke. Imena učesnika rasprave se obavezno navode samo uz zahtev.

Po pravilu se navode članovi  predsedništva i odeljenja koji su predložili usvojenu odluku.

 

Član 13

Poziv za sastanak sa pripadajućim prilozima se šalje elektronskim putem. Jedan štampani primerak je dostupan u  prostorijama AINSa. Celokupni materijal se zavodi u delovodni protokol.

Celokupni materijal će se postavljati i na sajt AINSa u trenutku kada bude omogućeno da taj materijal bude dostupan samo članovima Akademije.

 

Član 14

Predlozi odeljenja i /ili članova predsedništva će se slati na e-mail adrese:

 

 

Član 15

Ovaj poslovnik o radu je usvojen na sednici predsedništva dana 15.019.2010.

 

 

 

 

                            Predsednik AINSa

Miodrag Sekulović